Home » NOT_UN PROJECTE DE L’IBEC SOBRE COVID-19 REP FINANçAMENT DE LA FUNDACIó BBVA

NOT_UN PROJECTE DE L’IBEC SOBRE COVID-19 REP FINANçAMENT DE LA FUNDACIó BBVA

(AGENPARL) – BARCELONA (SPAIN), mar 27 ottobre 2020

Foto: Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC).

El projecte “Identifying SARS-CoV-2- host cell interactions exploiting CRISPR/Cas9 engineered human organoids: through the development of specific therapies against COVID19” rebrà finançament del programa Ajudes Fundació BBVA a equips d’investigació científica SARS-CoV-2 i COVID-19“.

Gràcies a la subvenció de 250.000 euros de la Fundació BBVA, el grup Pluripotència per a la regeneració d’òrgans”, liderat per Núria Montserrat a l’IBEC, juntament amb Josef Penninger de l’Institut de Biotecnologia Molecular d’Àustria i Ali Mirazimi de l’Institut Karolinska, a Suècia, estudiaran com el SARS-CoV-2 infecta les cèl·lules, fent servir ‘minirronyons’ generats a partir de cèl·lules mare humanes.

En aquests organoides serà possible “obrir i tancar” a voluntat, mitjançant la tècnica d’edició genètica CRISPR, les proteïnes que utilitza el virus com a porta d’entrada a les cèl·lules -ACE2, entre d’altres-, i estudiar així el mecanisme d’infecció que aquest utilitza. A més, els investigadors també estudiaran les vies moleculars que s’activen un cop el virus infecta la cèl·lula. L’ús d’aquests organoides, que recullen la complexitat de l’òrgan real, permet accelerar un tipus de recerca que d’una altra manera requeriria molts anys.

El passat mes d’abril, la investigadora, al costat d’altres centres de recerca internacionals, ja van demostrar que els organoides renals contenien grups de cèl·lules que expressaven ACE2 de manera semblant a la que s’observa en el teixit natiu, i després, van procedir a infectar-los amb SARS-CoV-2. Un cop van obtenir aquests minirronyons infectats, van aplicar diferents fàrmacs per inhibir les infeccions per SARS-CoV-2 i reduir la seva càrrega viral.

► Més informació web de l’IBEC [+]

Fonte/Source: http://www.pcb.ub.edu/portal/en/web/guest/rss/-/journal_content/56/430271/2986183?p_p_auth=V7V73jiZ&refererPlid=524770&controlPanelCategory=current_site.content

Post collegati